Tarik Diri Umpama Hampar Karpet Merah Kepada Myanmar Ke Separuh Akhir - Netizen

loading...

KUALA LUMPUR - Susulan gesaan pasukan Harimau Malaysia menarik diri dari perlawanan Piala AFF di Myanmar, sebagai tanda solidariti membantah kekejaman rejim Junta terhadap umat Islam di negara itu, tampil seorang individu membantah gesaan tersebut. 

Individu yang tidak didedahkan namanya itu berpendapat bahawa, tindakan menarik diri seperti Malaysia memberi tiket percuma kepada Myanmar ke separuh akhir dan sudah tentu merugikan Malaysia. 

"Kalau Malaysia tarik diri, sama seperti Malaysia beri Myanmar tiket percuma ke separuh akhir. Konon nak boikot, tetapi menjerat diri sendiri. Siap hampar karpet merah untuk Myanmar lagi. 

"Nak boikot, ada macam-macam cara, bukannya tarik diri sahaja. Cara terbaik adalah, menang dengan Vietnam dan kemudian layak ke separuh akhir. Game selepas itu, bantai Myanmar cukup-cukup kasi tersembam di bumi sendiri. 

"Selepas game habis, berkumpul di depan media pakai t-shirt 'Save Rohingya', lagi mendalam kesannya. Game semi final di tempat sendiri, fans buat kain rentang besar-besaran. Buat one minute silence sebelum game. Player pakai lilit lengan hitam biar satu dunia tahu kita tengah boikot Myanmar. Kalau FIFA denda, berapa sen sangatlah. Boleh cover dengan duit hasil jualan tiket. 

"Pada zaman moden, bila tarik diri dari sukan seumpama lari dari medan perang. Buat apa lari kalau kita betul?" katanya. 


Bagaimanapun dalam perlawanan semalam, Malaysia tewas kepada Vietnam 0-1. Kekalahan itu menyukarkan peluang skuad negara untuk melepasi peringkat kumpulan kerana mereka wajib menang ke atas pasukan Myanmar pada aksi terakhir, Sabtu ini. - The Reporter
loading...

0 Response to "Tarik Diri Umpama Hampar Karpet Merah Kepada Myanmar Ke Separuh Akhir - Netizen"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close