(VIDEO) Subhanallah... Gempar.. Fenomena Matahari Menari Berirama di Langit... !

loading...
VIDEO FENOMENA MATAHARI MENARI DILANGIT 

 Satu lagi fenomena alam yang jarang berlaku berjaya di rakam di indian,emerika serikat oleh seorang penduduk tempatan ,merakam video cahaya matahari seolah menari mengikut satu irama,dimana fenomena itu dikatakan oleh beberapa media adalah penampakan kapal mahluk asing kononnya.
Cahaya tersebut yang dirakam dalam video yang berdurasi 2:27 minit menunjukkan ia cahaya itu sedang bergerak-gerak, melompat, hilang dan muncul kembali seolah-olah sedang dikawal oleh sesuatu.
Beberapa saintis tidak menolak berkemungkinan besar cahaya tersebut adalah fenomena Halo (sundog) yang akan terjadi apabila cahaya matahari terbias terkena kristal ais di atmosfera.

Pihak NASA juga tidak menolak kemungkinan fenomena ini adalah Sundog dan ia melompat-lompat kerana perubahan medan elektrik di atas awan selepas terkena kristal air di udara.
Kerana tindakbalas itu menyebabkan kristal geometri bergerak dalam orentasi baru menghasilkan pembiasa cahaya matahari berbeza.
‘Tidak lama selepas itu, medan elektik kembali seperti normal membuatkan pergerakan cahaya tersebut berhenti disebabkan kristal ais telah kembali kepada orientasi asal mereka, “tambah Nasa.
Selain dari pada itu seorang juru terbang berjaya menangkap 3 gambar berkenan fenomena itu, sejurus berlepas dari lapangan terbang Bombay. Fenomena dinamakan fire rainbow, Berlaku apabila matahari berada lebih dari 58° diatas ufuk/kaki langit dan cahaya menembusi awan jenis cirrus yg mengandungi kristal air batu.beberapa orang mengatakan fenomena pelangi yang berjaya dirakam oleh juru terbang tersebut adalah pantulan cahaya fenomena Halo yang berjaya di rakam oleh penduduk tempatan di indiana.



loading...

0 Response to "(VIDEO) Subhanallah... Gempar.. Fenomena Matahari Menari Berirama di Langit... !"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close