(TRENDING) Allahuakbar.. Pelik.. Ada Sepotong Kaki Dalam Otak Bayi Ini !

loading...

Allahuakbar.. Pelik.. Ada Sepotong Kaki Dalam Otak Bayi Ini !



Dunia perubatan telah dikejutkan dengan satu peristiwa pelik yang mana seorang doktor telah dapat mengesan satu objek berupa sepotong kaki berada dalam otak seorang bayi.
Sukar percaya mengenai kisah pelik ini yang mana ia berlaku sekitar tahun 2009 yang lalu. Dunia perubaan telah dikejutkan dengan satu peristiwa yang sangat pelik. Doktor di Colorado, Amerika Syarikat, baru mengeluarkan kaki kecil dari otak bayi berusia tiga hari.
Ahli bedah otak pediatrik Dr Paul Grabb sangat terkejut. Ketika membedah kepala dan otak Sam Esquibel, dia mencari sepotong kaki yang hampir terbentuk dengan sempurna, lengkap dengan lima jari dan kaki yang lain yang hampir berbentuk.
Tidak hanya itu, dia juga mendapati beberapa bahagian tubuh lain, seperti sepotong tangan dan paha. “Seperti melahirkan bayi tapi dari otak,” kata Grabb seperti dilaporkan Daily Mail.mProsedur perubatan itu, bermaksud untuk mengeluarkan tumor kecil di dalam otak Sam. Berdasarkan hasil rakaman otak dengan MRI, secara rasmi dinyatakan ada tumor dalam otak Sam. Namun secara fizikal, bayi pasangan Tiffnie dan Manuel Esquibel ini kelihatan sihat saja.
“Penemuan struktur organ yang hampir terbentuk seperti ini merupakan perkara yang unik, bukan perkara biasa, dan tidak pernah terdengar di mana-mana,” doktor tidak boleh menjelaskan fenomena ini. Namun, katanya, boleh saja ‘kaki’ di dalam otak Sam itu benar-benar suatu bentuk tumor otak bawaan.
Tumor, menurut Grabb, boleh saja terjadi akibat kes fetus in fetu di mana janin kembar tumbuh di dalam janin lain. Walaupun demikian, dia tidak pernah mendengar ada kes seperti itu yang berlaku di dalam otak
loading...

0 Response to "(TRENDING) Allahuakbar.. Pelik.. Ada Sepotong Kaki Dalam Otak Bayi Ini !"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close