Pasangan Halang Penjawat Awam Jalankan Tugas Ditahan

loading...

SUNGAI BULOH - Padah menghalang penjawat awam menjalankan tugas, lelaki dan wanita yang terlibat dalam insiden pagi semalam telah ditahan polis. 

Menurut sumber, pasangan berkenaan telah ditahan beberapa jam selepas video insiden itu viral di media sosial. 

Berdasarkan keterangan mangsa, Nurul Ain Isa, berkata, pasangan terbabit berang dengan tindakannya mengeluarkan saman terhadap mereka kerana tidak mempamerkan kupon meletak kereta. 

Mangsa telah menjelaskan bahawa saman yang telah dikeluarkan tidak boleh dibatalkan. Penjelasan itu membuatkan pasangan itu bertambah berang dan bertindak menghalang dan merakam gambarnya dengan tujuan menghalang mangsa menjalankan tugas.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Superintendan Dr Abdul Aziz Awang Darus mengesahkan penahanan dua individu berkenaan.

"Kedua-dua suspek berusia 30'an telah ditahan pada jam 10.24 pada hari kejadian dan akan didakwa di Mahkamah Shah Alam di bawah Seksyan 353 Kaun Keseksaan kerana menggunakan kekerasan terhadap penjawat awam yang sedang menjalankan tugas," katanya, lapor The Star.

Orang ramai dinasihatkan berhenti memuat naik komen-komen berunsur perkauman kerana insiden tersebut bukan melibatkan bangsa, sebaliknya sikap pasangan berkenaan yang tidak menghormati penjawat awam yang menjalankan tugas dan enggan mengaku kesalahan diri. - The Reporter

Artikel berkaitan:
loading...

0 Response to "Pasangan Halang Penjawat Awam Jalankan Tugas Ditahan"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close