(Video) 'Saya Kehilangan 7 Ekor Kucing Sekali Gus Akibat Diracun Manusia Yang Tidak Berhati Perut'

loading...

PUTRAJAYA - Apalah dosa mereka sehingga diperlakukan dengan kejam seperti ini? Demikian persoalan netizen terhadap kejadian yang berlaku pada tujuh ekor kucing yang mati diracun. 

Terdahulu, Chris Swit, memuat naik gambar dan video lima ekor kucing peliharaannya baka domestik mati dipercayai diracun oleh individu yang tidak bertanggungjawab. Manakala dua ekor kucing lagi turut menerima nasib yang sama, bagaimanapun jasad kedua-duanya masih belum ditemui dan lokasi kejadian juga tidak dinyatakan.

"Sungguh tak menyangka, saya benar-benar sedih dan menangis tak berhenti. Saya kehilangan tujuh ekor kucing peliharaan pagi ini, dua daripadanya (Glen dan Smockey) masih belum ditemui. 

"Kepada pihak yang berani meracuni kucing-kucing saya, saya berdoa agar Tuhan akan membalas perbuatan anda," katanya. 

Alfie, Oneng, Shumit, Comot dan Ikok mati akibat diracun individu yang tidak bertanggungjawab | Foto - Chris Swit
Kibble yang didakwa telah dicampur dengan racun | Foto - Chris Swit
Berdasarkan gambar yang dikongsi, Chris percaya makanan kibbles yang diberi pada kucing-kucingnya itu telah dicampur dengan racun. Chris juga sempat merakam salah seekor kucingnya yang dalam keadaan nazak dan mulutnya berbuih sebelum menghembuskan nafas terakhir. 


Perkongsian Chris itu turut mendapat perhatian netizen dari serata dunia yang turut bersedih dengan kehilangannya itu. 

Semoga individu yang melakukan perbuatan terkutuk ini mendapat balasan yang setimpal kerana menganiaya haiwan yang tidak berdosa. - The Reporter
loading...

0 Response to "(Video) 'Saya Kehilangan 7 Ekor Kucing Sekali Gus Akibat Diracun Manusia Yang Tidak Berhati Perut'"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close