'Anak Saya Mengalami Kecacatan Kekal Di Mulut'

loading...

KUALA LUMPUR - Ibu bapa kanak-kanak yang menjadi mangsa simbahan minyak panas luah rasa sayu bilamana mereka dimaklumkan bahawa anak mereka mengalami kecacatan kekal terutamanya di bahagian mulut. 

Nur Arissa Jannah, 15 bulan, melecur teruk di bahagian muka, tangan, bahu dan lengan akibat insiden 14 November lalu, kini dirawat di Institut Pediatrik Hospital Kuala Lumpur (HKL). 

Mohd Salim Nurali, 20, berkata, dia dan isteri terlalu merindui wajah comel dan keletah manja anaknya yang menghiburkan. 

"Anak saya mengalami kecacatan kekal terutamanya di bahagian mulut akibat disimbah minyak panas. Namun bagi kami dia tetap comel. Walaupun wajah anak berubah, tetapi dia tetap comel di hati kami. 

"Sebak terasa di hati setiap kali melihat tubuhnya terlantar di katil hospital," katanya, memetik laporan dari Harian Metro

Nur Arissa Jannah menjadi mangsa dendam rakan sekerja bapanya di gerai Mohd Salim yang bekerja di Bukit Ampang, Selangor.

Mohd Salim berkata, dia bimbang mengenang masa depan anaknya yang mungkin terjejas disebabkan kecacatan yang dialami. 

"Saya merayu kepada orang ramai agar dapat menghulurkan sumbangan bagi menampung kos rawatan anak. 

"Sumbangan boleh disalurkan ke akaun Bank Simpanan Nasional (BSN) 0500341000025922 atas nama isteri, Nor Narissa Sofea," katanya. - The Reporter
loading...

0 Response to "'Anak Saya Mengalami Kecacatan Kekal Di Mulut'"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close