(Video) Pemilik Kedai Halang 2 Suspek Samun Kedai, Namun Gagal

loading...

JOHOR BAHRU - Video dua lelaki bersenjatakan parang menyamun sebuah kedai runcit pada Rabu lalu, viral di media sosial. 

Dalam kejadian di sebuah kedai runcit di Kampung Melayu Majidee itu, pemilik kedai runcit dilihat cuba mempertahankan kedainya daripada disamun oleh dua suspek yang bersenjatakan parang. 

Kejadian itu bermula apabila suspek berjaket biru menyerbu masuk ke kedai dan menjatuhkan barang membuatkan beberapa pelanggan yang lain lari ketakutan. 

Rakan suspek berjaket hitam turut serta tidak beberapa lama kemudian dan mula menyerang mangsa dan memaksanya menyerahkan wang. Malangnya, mangsa enggan menuruti permintaan mereka lalu menolak badan salah seorang suspek. 

Berang dengan tindakannya itu, mereka terus melibas mangsa dengan parang beberapa kali dan mangsa cuba mengelak dan menepis libasan parang itu dengan tangan.  

Dalam kesempatan itu, suspek berjaket hitam masuk ke bahagian kaunter dan mengambil sejumlah wang yang ada masuk ke dalam poket seluarnya.


Mangsa berhenti melawan apabila menyedari dirinya mengalami pendarahan di bahagian tangan dan kepala akibat ditetak suspek berjaket biru serta terpaksa membiarkan dua suspek itu menyamun kedainya sebelum berlalu pergi.

Sementara itu, netizen kagum dengan keberanian pemilik kedai itu mempertahankan kedainya walaupun tindakan itu amat berbahaya. - The Reporter
loading...

0 Response to "(Video) Pemilik Kedai Halang 2 Suspek Samun Kedai, Namun Gagal"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close