'Saya Takkan Ambil Walaupun Satu Dollar' - Donald Trump Tegas Takkan Terima $400K Gaji Presiden

loading...

NEW HAMPSHIRE, AMERIKA SYARIKAT - Presiden pilihan, Donald Trump berkata, beliau tidak akan menerima gaji kerana menjadi Presiden. 

Terdahulu, rakyat Amerika tertanya-tanya apa yang akan berlaku pada pendapatan Trump sekiranya beliau menang pilihan raya 2016. 

"Perkara pertama yang saya akan lakukan apabila saya dipilih sebagai presiden, saya takkan terima sebarang gaji dan itu bukan masalah besar bagi saya," katanya.

Kenyataan itu dikeluarkan oleh Trump pada 17 September di Rochester, tahun lalu. 

Sementara itu, netizen kagum dengan pendirian Trump dan meminta beliau mendermakan saja gaji $400,000 itu kepada institusi pendidikan atau kebajikan yang memerlukannya. - The Reporter
loading...

0 Response to "'Saya Takkan Ambil Walaupun Satu Dollar' - Donald Trump Tegas Takkan Terima $400K Gaji Presiden"

Post a Comment

facebook KLIK PANGKAH 2 KALI UNTUK TUTUP Button Close